Subject: FW: Sõrve tee optilise sidevõrgu rajamine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Aug 2025 08:28:21 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/25/12300-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, August 25, 2025 10:49 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Sõrve tee optilise sidevõrgu rajamine

Tere,

Saadan korrigeeritud projekti.

Tervitades,

Artjom Rem

Edites OÜ

5519496

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 15, 2025 5:34 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Helena Uuspõld <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: RE: Sõrve tee optilise sidevõrgu rajamine

Teie 24.07.2025

Meie 15.08.2025 nr 7.1-2/25/12300-2

Artjom Rem

Edites OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

24.07.2025 esitasite taotluse kooskõlastada side maakaabelliini projekt 
Edites OÜ nr 2506K3 „Sõrve tee optilise sidevõrgu rajamine Köide III: 
Sidevarustus“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11410 Kiia-Vääna-Viti tee km 
10,13-10,16 ja riigitee nr 11412 Liikva-Rannamõisa tee km 0,0-0,7 teemaale 
ja kaitsevööndisse.

Juhime tähelepanu, et Transpordiametile teadaolevalt on muutumises Kiirvool 
OÜ töö nr 518/25 (ÜVK projekt) ning lahendused võivad kattuda. Palume 
täpsustada asjaolusid. Harku Vallavalitsuse kontakt Helena Uuspõld 
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Tutvunud esitatud materjalidega märgime, et projekteerimisel ei ole 
arvestatud Transpordiameti juhendiga: „Nõuded 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ ning me ei pea võimalikuks 
esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti materjalide korrigeerimisel palume 
lähtuda Transpordiameti juhendist, muuhulgas toome välja alljärgnevad 
tähelepanekud:

1.	Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas palume järgida 
Transpordiameti juhendus toodud väärtusi. Sealhulgas juhime tähelepanu, et 
tehnovõrgu vähim sügavus teemaal mulde nõlvast kuni 1m kaugusel on 1,2m, 
palume kajastada ka vastavalt ristmeväljajoonisel.

2.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu kaugused 
iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning teemaa 
piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned (sh tingmärkides), 
ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute kaugused teekatte 
servast, teemaa ja riigitee kaitsevööndi piirid.

Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee maaüksuse ulatuses välja 
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning 
kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta (nn noolega kastis sh ka avatud 
meetodi osas).

3.	Projekti asendiplaanil ei kajastu katete taastamise ulatus. Palume 
kajastada sh tingmärkides vastav info.

4.	Palume kaaluda lahendust ning sidetrass ja sidekaev nihutada väljapoole 
TRAM maaüksust nt olemasoleva sidetrassi koridori ja planeeritava 
kanalisatsioonitorustiku kõrvale.

5.	Palume nihutada sidetrass väljapoole TRAM maaüksust vee ja 
kanalisatsioonitorustikuga samasse koridori riigimaale Sõrve tee 58 
kinnistule.

6.	Juhul kui sidekaev ikkagi planeeritakse TRAM maaüksusele, siis 
asendiplaanil ning seletuskirjas kajastada riigitee maaüksusele planeeritava 
sidekaevu andmed (mõõdud, tüüp). Riigitee maaüksusele saame lubada ainult 
uputatavaid kaeve, antud asjaolu kajastada projektis. Palume kajastada 
tüüpjoonis/läbilõige kaevust. Lisaks kajastada asendiplaanil ja 
seletuskirjas, kui sügavale jääb maapinnast kaevu kaas.

Palume sidekaev nihutada maksimaalset riigitee piirile.

7.	Sidetrassi rajamise sügavused kaevikute asukohtades ei vasta TRAM 
maaüksusel Transpordiameti juhendile. Palume korrigeerida.

8.	Asendiplaanil ei kajastu geoalusel truubi asukohas kraav ja kraavi 
sügavuse abs kõrgused, palume kontrollida ja korrigeerida.

Ristumisel kraaviga tuleb tehnovõrgud rajada TRAM maaüksusel min 1m 
sügavusel kraavi põhjast. Palume vastav info kajastada asendiplaanil antud 
asukohas nn noolega kastis.

9.	Seletuskirjas palume kajastada millise tugevusega kaitsetorru ja kui 
sügavale rajatakse side maakaabeliin TRAM maaüksusel avatud kaeve 
asukohtades.
10.	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel on 
kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab 
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama 
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud 
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks 
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks 
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku 
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

11.	Palume kontrollida IKÕ plaane, kuna IKÕ plaanidel ei ole tingmärgid 
vastavuses asendiplaanil kajastatuga (IKÕ seadmise ala, katastriüksuse 
piir). IKÕ plaanide kirjanurgas palume kajastada ka koostaja ettevõtte 
nimetus.

Palume kontrollida asjaolusid Kiirvool OÜ töö nr 518/25 asjus ning seejärel 
edastada komplektne täiendatud sideprojekt, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning 
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet <https://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 24, 2025 2:10 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Sõrve tee optilise sidevõrgu rajamine

Tere,

Edites OÜ koostab “Sõrve tee optilise sidevõrgu rajamine” projekti. Saadame 
Teile projekti ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

Artjom Rem

Edites OÜ

5519496

 <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>

Никаких вирусов. 
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
www.avg.com